I give it a 110 % all year. When not, I am just me. Have a look at my world!

torsdag 7. februar 2008

Roger that!!

Myeeez.. Rogern er offissielt åpnet med grader som tilsvarer landingen. Brukbar hangtime og mengder med skiglede i pissvær, det blir det blogfilm av. Sender med en uredigert utgave av siste timen på Rogern i Hafjell i går. Enjoy, Med Audun, Lars H, Meg, Arild, Kim, oooog.. hmm.. vegard øye som psykisk støtte bak kamera.

Når det gjelder idag, så er jeg ganske målløs. Eirik Børresen, en lokal Lillehammer-gutt kjørte Cork 7 1st try på Rogern, for runet etterpå klinte til med Kangis. WHAT'?? Hva skjer? Selv kjører man sw 9ere. Så kommer svensken Kim, runet etterpå og påstår at han skal kjøre noen rodeos. Men istedet for å gjøre som han sier, slenger han likegodt på en delvis double flip. Han trakk seg litt. Børresen satte sin site kangis klokkerent, og kim var i nærheten av å sette ned føtterne sine på samme trikset rett etterpå. Jeg klarte ikke å stå der å se på, så jeg fikk svare med en Sw 12 rev tail til noe sketchy landing. Herregud, jeg var helt redd der jeg stod å så på at gutta ofret livet på Jons signaturtriks. OG for de som ikke VET hva Rogern er: Det er ett svært jævla 23 meters monster av ett hopp som ligger bortenfor parken i Hafjell. Oppkalt etter snowboarderen Roger Hjelmstadstuen, som var med å bygde det store fjellet. Kickern går ganske rakt oppover, og landingen er rimelig bratt. Jeg påstår alltid etter å ha prøvd ett nytt hopp, at "dette er det største hoppet jeg har hoppet på NOEN gang", men det er det nok!

Og forresten, film ja!


Ingen kommentarer: