I give it a 110 % all year. When not, I am just me. Have a look at my world!

lørdag 6. september 2008

Landkrabber på dyypt vann!

Hei og hopp.. For en dag. Vi har lært to ting:

1. Aldri drikk vann før du dykker!
2. Ikke panikk!

Dykking på dagens program. Jeg og Ida gikk igjennom en quick-learning på dykke-teknikk i dive-shopen. Vi følte oss ganske hjelpesløse med vår norsk-engelsk der vi satt, for instruktøren hadde ikke norsk-vennlig aksent. how'aye'doin with thieh rules owa theee!? What is da maust impotant wule of daiwyn? exxakly, newah stop briidin'... ayght.

osv.. når hanb spurte om vi skjønte, nikka vi bare og så dumme ut.

Vi kom oss i vannet, og etter mye om og men med saltvann i øya og febrilske puste-øvelser (gale sådan), bevegte vi oss ut på dypt vann for å se på fiskene. Jeg hadde panikk første 20 minuttene og hadde nok med å puste, og utjevne lufttrykket i hodet. Ida på sin side skjønte ikke at man måtte svømme med svømmeføttene samtidig som hun måtte bruke inflatoren og deflatoren for å holde stø kurs i vannet. Hun lå for det meste på bunnen, og jeg så ut som jeg hadde manisk angst for alt under vann. JEg tvilholdt på inflatorknappen og hadde andre hånda godt plantet på nesa for å utjevne lufttrykket HELE tida. Jeg var så tissentrengt hele tida at jeg begynte å hyperventilere. (Ikke å anbefale). Alt i alt var det en utrolig følelse å puste under vann, og se på det som var under vannflata.

Snurr lysbildeshow!


'
Klar til dyst!



Gullfisk?? Hehe. JEg og Ida godt kamuflert bak 12000000 sølvfisker og noen svarte.

Ida på plass, på bunn. Enkelte skjønner ikke at inflator knappen er for å stige i vannet, og at svømmeføttene er til å komme seg fremover med..

...men da får du sett en del tøft og sånn...

...mens enkelte andre har noia for alt over og under vann, og holder fast til inflatorknappen som om det var det kjæreste de eier.... Legg spesielt merke til håret!



Scuba-dave og stupedama.

heeeeeeeeeeey fishy-fishy-fishy... komme daaah!

Ida, get into the light. Omringet av kypriotiske baby fisker!
Endelig, puste lettet ut... rett opp på land og tisse... aaaaaah..






Ingen kommentarer: