I give it a 110 % all year. When not, I am just me. Have a look at my world!

fredag 11. april 2008

Whistler tur!

Pjuuh.. DA var det dags for tur igjen, og denne gangen til Whistler for World Ski and Snowboard Festival. BigAir comp var det jeg skulle delta på. Fra Lillehammer på Onsdag morgen, fremme Torsdag morgen. En sykt lang reise, noe jeg er vant med egentlig, men dette tok kaka. To timer til Heathrow-9 timer til Vancouver - 2 timer til Whistler. Heldigvis gikk alt bra og jeg kom meg velberget frem til Crystal Lodge, hvor jeg bodde i natt. Jeg var helt bortreist når jeg kom frem. Hadde med hensikt ikke sovet noe på ett døgn for å lettere komme inn i tidssonen her nede, med stor hjelp av kaffe og høy musikk, og noen filmer.

Idag var jeg i parken her, og det var helt sinnsykt! Mitt første møte med Canada and Us&A innfridde alle forhåpninger. Bakkene her oppe er uendelige og lange som vonde år. Nintendo-parken er helt rå, med to svarte lines med 4 hopp i linje hver. Den største linja i den svarte parken er SVÆR. DE to siste hoppene er sagt til å være ca 80 ft step-downs. Altså ca 26-27 m. (Noe jeg tviler på). Men uansett, godt over 20meters-grensa. Jeg spiste middag til frokost (amerikansk frokost), og humpet meg bort til riders office. Det visste seg at jeg skulle kjøre kvalik i heat 1 i dag, kl 10.00

Stakk rett hjem å henta utstyr, så bars det opp i bakken. (Siden alle de jeg egentlig skulle reise med kommer i kveld, har jeg reist alene hittils). I bakken traff jeg Even Sigstad og Johan "the-sweede" Kristoffers, som kom utpå dagen idag. Kvaliken var en merkelig stressa gjennomførelse. Da jeg kom dit, var nesten ingen kjørere kommet opp, og hoppet var ikke shapet enda. Men en halvtime senere var alt i gang, med TO PRACTICE runs, og TO KVALIK RUNS, altså. 1.Straightair, 2.Switch 10, 3. Switch 10, 4. Switch 10. Ikke akkurat active warm-up, men super-warm up. Det gikk heldigvis bra, og kvalla som en av ti heldige. 10 plass dog, men bare kjente navn i kvaliken. 85 stk skulle bli til 10, så det sier seg selv. 15 stk skal kjøre finalen nede i villagen forann 15 000 tilskuere på lørdag, så det blir sinnsykt stort!!

Tenkte ikke skrive mer nå, skal sikkert skrive litt flere ganger utover uka. Truls og resten av K2 og sprite gjengen kommer i kveld, så da får jeg kanskje sovet i en seng snart. Jeg er helt sinnsykt trøtt nå, kl er bare kvart over 6 på kvelden....... Snakkes, Steffen.

Litt bilder fra reisen og idag..

Midt over ingenting...
En stk super-kul fyr på flyet til Heathrow. Hehe

Flyskrekk ? nææ
Dette er det som holder en våken ett jævla døgn. Kaffe og club-musikk, heh

Boeing 747-400 er ett svææært fly. Legg merke til forerste del, nede og oppe. Der sitter de høye herrer med penger, morn morn!! Heizsann!!


Aldri så lite naturbilde?
Baby-face. Jepp, stemmer. Veldig spent på hva som venter på toppen.
Siste to hopp i svart linje 1. Rimelig stort.
Johan the Sweede! Han hadde ikke vært så glad for å snakke med folk i stolheisen på flere uker sa han. Endelig kunne man snakke svensk med noen som forstod han. skjønner jeg veldig godt, man slipper liksom ikke til når kanadiere og amerikanere snakker.
Siste hopp, stooort


Ingen kommentarer: