I give it a 110 % all year. When not, I am just me. Have a look at my world!

søndag 20. januar 2008

3 days of skiing in 5 hours, Kläppen is tha shit!!!!

Ok, for å si det sånn; Idag tror jeg kanskje det har vært den råeste dagen på ski noensinne! Det var helt vanvittig kjøring av alle mann. Vi Stod opp kl. 04.45 for å kjøre med NTG bussen til Kläppen snowpark i Sverige. Det var absolutt verdt det! Vi trodde ikke det vi så når vi kom frem. En fulkommen amerikansk slopestyle line med 3 x 20m kickere pent og pyntelig plassert nedover bakken, med en liten kjapp t-krok heis i midten, og musikk dundrene fra høytalerne mens vi kjørte.



Første hoppet var så stort som jeg aldri før har sett, det var ett monster. Man "druknet" praktisk talt når man kjørte inn mot det. Bedømm selv, helt rått!!

Jeg kan ikke akkurat trekke ut noen spesielle som kjørte bra idag, men enkelte triks var super-insane. Jeg synes mange av kjørerne idag kjørte US open finale-triks, uten å ta for hardt i.
Thons sw 12 mute -> cork 9 tail -> sw 7 var kanskje det drøyeste i dag. Arilds fete sw 9 mute, til cork 7 mute tweaks, samt Kims super-duper CAB, ja CAB 7 mute -> sw 9 rev tail -> rodeo 7 tj style var også helt til å le av. Noen ganger måtte man bare stå sånn, å le av det som skjedde. Når man får stå 2 min i heis, og digge til fet musikk, og se kompissene sine kjøre de beste triksene man kan gjøre på den type hopp, da blir man stoka! JEg hadde et stykke over 50 Runs idag, noe som tilsvarer ca 150 hopp. Gjett om ryggen har tatt kvelden a! JEg har kjørt flere sw 10 idag, enn jeg gjorde i hele fjor, og da kjørte jeg ganske mye konkurranser. Kan med sikkerhet krysse av på trick-lista for sw 10 mute (ny grab) og unatty 9 mute. Fikk kjørt sw 10 mute -> sw 9 rev tail -> rodeo 5 / unatty 5 samt sw 10 mute -> sw 7 octo noen ganger, det var helt super duper morro!!!
Jeg trodde alt skulle ta en ende da ting var på topp før lunch, men der tok jeg feil. Etter lunch var det to runs med 360er, og så starta galskapen. Acke, trenern satt bare å lo i tre timer, det var ikke vits i å gjøre annet, alt ble bare mer og mer latterlig. JEg vet ikke om jeg orker å skrive mye mer, har en haug med bilder, men tror det er best jeg finner noe film fra alt samma, og slenger opp, så får du se selv hvor kult det var der. Dette er i vært fall det nærmeste NOEN scandinavier kommer Breck og Keystone / Copper per i dag.

Og en liten ting til: Kläppen har helt superb dagens lunch til lite penger. Det er jo så billig i Sverige at man nesten får betalt for å spise der.


Tidlig, Tidlig Søndags morgen i Trysil, på vei til Kläppen. FS og Audun.
























Ingen kommentarer: