I give it a 110 % all year. When not, I am just me. Have a look at my world!

fredag 26. september 2008

Dag1 på Juvass, endelig ski på beina.. stoked

Hej hej hallååå... Igår jobbet jeg til kl 1800, og hadde pakka alt stashet i bilen til å dra RETT etter jobb.. Eivind bye (snowboard), Even Brobak (snowboard) og hans søskenbarn Espen Fosse (snowboard/foto), alle fra hjembygda mi Hommelvik, stuka seg sammen i Rav4'en (Ræv 4'en) til Eivind og kjørte straka vegen til Lom i Oppland fylke. 4 mann i 4-mannshytte er digg det, så lenge standarden er som hyttene er her, digg. Burger og kaffe på Statoil, hat, men obligatorisk på vei ned. Jeg som den kaffeelskeren jeg er, tok like godt å kjøpte min statoil kaffe-avtale nr 2.. Wheeey! Opp litt etter skjema i dag, kom i bakken halv elleve tida og kjøpte kort for to dager til ende.. Vi var utrolig heldig med været, hva skjer med sol på JUVASS liksom, det er nesten galdhøpiggen vi snakker om. Hyppige værskift på juvass er vanligere enn mine skift av 6-pack volcomsokker, og det sier sitt! PArken er ok den, litt preg av sommerskipark, noe jeg egentlig missliker. Fint fra morgenen av, med vinterkulde og hardt underlag. Ettermiddagskjøringa blir mest for morro skyld, mye slush og litt for myke landinger til å gjøre noe fornuftigere enn frontflips og spread-eagles. Fremkommelighet, nære parkering, overnatting, park (i september!) og kaffeteriamuligheter er mye mye bedre enn noe annet skisted som har sin storhetstid off-season. (Mai-Okt). Jeg digger å stå på ski igjen, det er som om jeg har lagt opp, men på ny finner ut at dette er mitt kall. At det er dette jeg er laget for å gjøre. Triksene sitter i ryggmargen, det er deilig å stå på ski. Nye klær for anledningen også, har skiftet klessponsor siden sist jeg har vært på skireise og blogget. Salomon; ski, sko, staver, hjelm, klær, hansker, lue.. you name it. Gleder meg til jeg får resten av utstyret. Fortsatt Shred optics og sport-extreme som resterende sponsorer. Hang on tight for hyppige updates denne helga, siste skidag er søndag!!! Then back to work for ca 1mnd.. Deretter kan du lese om ski omtrent hver dag på bloggen, jeg gleder meg som et barn til å gjøre det jeg kan best hver dag igjen!

Weeehaaa


Random shots fra Nikon D40...



Det er bare ikke dagen for handdraggers, 1 av 3 tryn..

Kya Bamba Dubplate på poden, i'm lovin it man'

Et barn i lekeland, med nye klær og nytt mot.

Parken etter lunch, noe oppkjørt. Men hallo! Vi er i NORGE, mindre enn 4 timer fra gutterommet mitt i Hommelvik! DET er crazy...

Rodeo 540s are fun to throw.

Gymnasten Eivind Bye går ikke omveier, kick it!!

På tide å kverke sjåføren, IM DRIVING B**CH!

Gutta på tur i Brimis hjemland

Jon Østeng Hovs arvtager, naturfotografen, Even Brobak. Are you in focus man?

....and for the kids, the one and only superman! Voila!

Ingen kommentarer: